اجاره اتاق در ونکوور

  0
 91

یک اتاق در ونکوور اجاره کنید و مبلغ اجاره را بین خود و همخانه‌ای‌ها تقسیم کنید!

پیدا کردن همخونه در ونکوور کانادا

با توجه به اینکه آمار خانه‌های خالی از سکنه پایین است، شاید اجاره و خرید خانه در ونکوور پرهزینه باشد. اما اگر مجرد هستید، گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری نیز در اختیار دارید. کافیست که یک اتاق اجاره کنید.

با کرایه کردن اتاق در ونکوور کانادا علاوه بر اینکه در هزینه‌ها و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید، می‌توانید از مصاحبت و زندگی با یک همخانه‌ای لذت ببرید. تجربه‌ی بی‌نظیری است اما حتما باید قبل از تصمیم‌گیری با مزایا، معایب و قوانین اجاره اتاق در ونکوور آشنا باشید. به عنوان مثال دوست‌های جدیدی پیدا می‌کنید و وظایف خانه‌داری بین شما تقسیم می‌شود. پس در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید وقت بیشتری برای رسیدن به اهدافتان بگذارید. اما شاید سبک زندگی شما با هم سازگار نباشد و به مشکل بخورید. 

در ادامه از زبان کسی که قبلا این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته است نکاتی را با شما در میان می‌گذارم تا بتوانید اتاق و همخانه‌ای مناسبی پیدا کنید. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

روش های یافتن اتاق یا سوئیت در ونکوور

استفاده از وب سایت Craigslist و گروه‌های فیسبوکی پرطرفدارترین روش‌های یافتن اتاق برای اجاره هستند. در ادامه این موارد و سایر روش‌های پیدا کردن اتاق در ونکوور را به اختصار برایتان توضیح می‌دهم.  
استفاده از سایت های کرایه خانه

استفاده از سایت های کرایه خانه

سایت های زیادی هستند که آگهی‌های اجاره را منتشر می‌کنند. در زیر دو مورد از بهترین سایت اجاره خانه در کانادا را به شما معرفی می‌کنم.

سایت Craigslist

یکی از روش‌های محبوب برای یافتن و اجاره اتاق در ونکوور استفاده از سایت Craigslist است. در واقع محبوب‌ترین پلتفرم اجاره خانه است و اتاق‌های زیادی برای اجاره در این وب سایت لیست شده‌اند. فقط کافیست که عبارت roommate wanted را سرچ کنید و می‌بینید که اتاق‌های زیادی برایتان به نمایش در می‌آید. البته اگر بخواهید جست‌وجوی خود را دقیق‌تر کنید می‌توانید از گزینه‌ی نقشه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید اتاقتان در نزدیکی دانشگاه باشد، می‌توانید بر روی نقشه محدوده‌ی مورد نظر را مشخص کنید. 

در زمان بازدید از این سایت بهتر است به نکات زیر توجه کنید: 

  • حتما جزئیات هر کدام از آگهی‌ها را بررسی کنید. یعنی عکس‌ها را ببینید و توضیحات را به دقت بخوانید. 
  • اتاق‌هایی را انتخاب کنید که به تازگی لیست شده‌اند. اتاق‌های قدیمی شاید گزینه‌ی مناسبی نباشند. 
  • اگر تفاوت قیمت برای اتاق‌ها بالا باشد، حتما مراقب باشید. باید بدانید چرا تفاوت قیمتی زیاد است. به عنوان مثال اگر اجاره یک اتاق خیلی پایین باشد، شاید مشکلاتی دارد که فعلا از دید شما پنهان است. 

نکته: برای اجاره خانه در ونکوور هم می‌توانید از این وب سایت استفاده کنید. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا


بیشتر بخوانید: آب و هوای ونکوور در طول سال چگونه است؟


سایت Roomster

یکی دیگر از روش‌های اجاره اتاق در ونکوور استفاده از سایت Roomster‌ است. یک نرم افزار هم دارد که می‌توانید آن را روی گوشی خود دانلود کنید. اگر می‌خواهید در یک محدوده‌ی خاص به دنبال خانه بگردید، فقط کافیست که ابزار نقشه استفاده کنید. البته با استفاده از فیلترهای ارائه شده می‌توانید سن همخونه در ونکوور و جنسیت او را تعیین کنید. حتی فیلتر حیوانات خانگی و Zodiac را هم می‌توانید به کار ببرید (zodiac به نشانه‌های ستاره شناسی گفته می‌شود. به باور برخی افراد این نشانه‌ها با خصوصیات شخصیتی افراد مرتبط است!). 

این وب سایت سوابق افراد را نیز بررسی می‌کند. پس مطمئن می‌شوید که با شخص مورد اعتمادی هم خانه می‌شوید. زمانی که در این سایت به جست‌وجو می‌پردازید، می‌توانید ببینید که آیا شخص آگهی دهنده اطلاعات هویتی، ایمیل و شماره تماس خود را تایید کرده است یا نه. 

اگر از این سرویس استفاده می‌کنید باید به موارد زیر توجه کنید: 

  • سبک زندگی پیشنهادی (برگزاری پارتی، اقامت شبانه مهمانان، نظافت و تمیزکاری)
  • بهتر است همخانه‌ای را انتخاب کنید که همه‌ی اطلاعات خود را اتایید کرده است (اطلاعات هویتی، ایمیل و شماره تماس)
  • به امکانات اتاقی که در اختیار شما گذاشته می‌شود توجه کنید.

پس از اینکه اتاق و هم خانه‌ای مناسبی پیدا کردید، زمان آن است که به آن خانه وارد شوید. اما قبل از آن باید قرارداد roommate agreement بسته شود. 

نکته: اگر می‌خواهید در مناسبترین مناطق ونکوور اتاق کرایه کنید، می‌توانید با استفاده از نقشه محدوده‌ی جست‌وجو را مشخص کنید.  

اجاره کردن اتاق در ونکوور کانادا

پیدا کردن اتاق در ونکوور با استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های رایج برای پیدا کردن همخونه در ونکوور استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص فیسبوک است. در فیسبوک گروه‌هایی مخصوص اجاره اتاق و خانه وجود دارد که پس از عضویت در آن‌ها می‌توانید کلمه roommate را سرچ کنید و لیستی از پست‌هایی که به دنبال همخانه می‌گردند برایتان نمایش داده می‌شود. 

شاید به نوعی بتوان گفت که استفاده از گروه‌های تلگرامی سریع‌ترین روش کرایه کردن اتاق در ونکوور کانادا است. چونکه سریعا می‌توانید پاسخ بدهید یا پست بگذارید. 

در واقع این پلتفرم کار را راحت کرده است اما ریزه کاری‌هایی هم دارد. حتما لیستینگ‌های جدیدتر را انتخاب کنید چونکه شاید لیستینگ‌های قدیمی برای بسیاری از مردم جذابیت نداشته باشد. حتما کامنت‌های زیر پست را بخوانید تا بدانید دیگران درباره‌ی آن لیستینگ چه فکری می‌کنند. 

کرایه کردن اتاق در ونکوور با کمک مشاور املاک

اگرچه بسیاری از افراد برای پیدا کردن اتاق در ونکوور از روش‌های بالا استفاده می‌کنند. اما استفاده از خدمات مشاوران املاک مزایای زیادی دارد. تخصص و دسترسی آن‌ها به تعداد زیادی از لیستینگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های طلایی را پیدا کنید. در ضمن دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف جست‌وجو کنید. علاوه بر این موارد، خدمات مشاور املاک ونکوور و سایر شهرهای کانادا،  برای شما هزینه‌ای ندارد. چونکه معمولا صاحب خانه‌ها یا شرکت‌هایی که به دنبال اجاره دادن واحدهای خالی هستند، دستمزد مشاوران املاک را پرداخت می‌کنند. چه از این بهتر؟

شرایط کرایه اتاق در ونکوور کانادا

قرارداد roommate agreement مجموعه‌ای از قوانینی است که شما و هم خانه‌ایتان باید قبول کنید و در طی زمانی که با هم در یک خانه زندگی می‌کنید باید از آن‌ها پیروی کنید. این قوانین همه چیز از مسئولیت پرداخت اجاره، نظافت منزل، و اقامت شبانه‌ی مهمانان را مشخص می‌کند. 

پس از اینکه قرارداد بستید، حتما مطمئن شوید که همه‌ی طرفین قرارداد آن را امضا کرده‌اند. تاریخ قرارداد باید مشخص باشد و طرفین قرارداد باید یک کپی از آن را نزد خود نگه دارند. 

شاید به نظر کار سختی باشد. اما به من اعتماد کنید. اگر در قرارداد همه‌ی مسئولیت‌ها و انتظارات مشخص شده باشد، در آینده دردسر زیادی برای شما پیش نمی‌آید. پس همه چیز را مکتوب کنید.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

آیا اجاره اتاق در کانادا قانونی است؟

پاسخ کوتاه و سریع به این پرسش بله است. به طور کلی سه روش برای اجاره اتاق در کانادا وجود دارد. برای آشنایی با قوانین مربوط به همخونه در کانادا حتما مطالب زیر را بخوانید. همچنین می توانید مقاله "راهنمای مستاجرین در ونکوور کانادا" را برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بخوانید.

Occupants/Roommates

یک occupant/roommate شخصی است که اتاق را به جای اینکه از صاحب خانه اجاره کند، از یک مستاجر دیگر اجاره می‌کند و با او هم خانه‌ای می‌شود. بنابراین تحت پوشش قانون Residential Tenancy Act قرار ندارد. در واقع معمولا مستاجر اصلی (head-tenant) اتاق‌ها را به افراد دیگر اجاره می‌دهد. اگر شما از یک مستاجر اجاره کنید، دیگر RTA از شما محافظت نمی‌کند. یعنی نمی‌توانید از خدمات حل اختلاف RTB بهره‌مند شوید. اگر به دنبال خانه می‌گردید، حتما سعی کنید قرارداد tenancy agreement را با صاحب خانه ببندید نه یک مستاجر دیگر. 

Co-tenants

Co-tenant ها به هم خانه‌ای‌هایی گفته می‌شود که یک قرارداد tenancy agreement بسته‌اند. در موعد پرداخت اجاره بها، این افراد مسئول پرداخت اجاره به صاحب خانه هستند. تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی تقسیم اجاره بها با مستاجران است. برای اطمینان از اینکه یک co-tenant هستید و به عنوان occupant/roommate شناخته نمی‌شوید، حتما قرارداد اجاره را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که نامتان به طور واضح قید شده است. 

Co-tenant ها به طور مساوی در قبال قراردادی که بسته‌اند مسئول هستند. به عنوان مثال اگر در موعد مشخص مبلغ اجاره را تمام و کمال پرداخت نکنید، صاحب خانه می‌تواند اخطاریه‌ی eviction notice را به شما بدهد. این اخطاریه برای همه‌ی Co-tenant ها است. در ضمن اگر خسارتی به واحد اجاره‌ای وارد شود، صاحب خانه می‌تواند از Co-tenant ها غرامت بگیرد. حتی اگر یکی از آن‌ها هیچ نقشی در ایجاد خسارت نداشته باشد، صاحب خانه می‌تواند از او غرامت بگیرد. 

Tenants in Common

Tenants in Common مستاجرانی هستند که در یک خانه زندگی می‌کنند اما قرارداد جداگانه‌ای با صاحب خانه بسته‌اند. به عنوان مثال شاید صاحب خانه بخواهد یکی از اتاق‌های خانه را تحت یک قرارداد دیگر اجاره دهد. در اینگونه از قراردادها، هر مستاجر فقط در قبال قرارداد خود مسئول است. اگر یکی از مستاجرها نتواند در موعد مقرر اجاره را بدهد، سایر مستاجرها از عواقب قانونی عدم پرداخت کرایه در امان هستند. 
در این روش از اجاره نیز می‌توانید اتاق‌های مقرون به صرفه‌ای را پیدا کنید. اما اگر چنین قراردادی را امضا کردید، شاید دیگر کنترلی بر روی انتخاب همخونه در ونکوور نداشته باشید.  


برای دریافت راهنمایی برای اجاره خانه مستقل در کانادا با ما تماس بگیرید: 6045064706


اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

مزایای اجاره اتاق در ونکوور

اجاره اتاق و زندگی با همخانه‌ای در مقایسه با اجاره سوئیت درونکوور (یا هر خانه‌ی دیگر) ارزان‌تر است و روش خوبی برای تقسیم هزینه‌ها و کاهش وظایف خانه‌داری است. در ادامه مزایای اجاره اتاق در ونکوور را برایتان توضیح می‌دهم. 

تقسیم هزینه‌ها: اگر با یک همخونه در ونکوور زندگی کنید، مبلغ اجاره و سایر هزینه‌ها را با او به اشتراک می‌گذارید و مبالغ بیشتری پس انداز می‌کنید. می‌توانید در یک محله گران زندگی کنید یا اینکه می‌توانید از بودجه‌ای که برایتان باقی می‌ماند حداکثر استفاده را ببرید. 

خانه‌داری: با توجه به اینکه تنها نیستید، می‌توانید وظایف منزل را با هم تقسیم کنید. به عنوان مثال یکی مسئول نظافت باشد و یکی مسئول خرید. تقسیم وظایف باعث کاهش حجم کارهایتان می‌شود و می‌توانید از وقتتان بهتر استفاده کنید. 

ارتباط با دیگران: اجاره اتاق و زندگی با همخونه در ونکوور، راه خوبی برای ایجاد روابط و ارتباط با دیگران است. اگر اتاق اجاره کنید، کسی را دارید که با او صحبت کنید، فیلم ببینید و از انواع تفریحات لذت ببرید. 
امنیت: کرایه کردن اتاق در ونکوور کانادا به شما این آرامش خاطر را می‌دهد که اگر اتفاقی بیفند یا مشکلی پیش بیاید، تنها نیستید و می‌توانید روی کمک‌های همخانه‌ای خود حساب کنید. 

همخونه در ونکوور

معایب اجاره کردن اتاق در ونکوور

با اینکه داشتن همخونه در کانادا روش عالی‌ای برای افزایش پس انداز و کاهش وظایف است، معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری به خوبی درباره‌ی آن فکر کنید.

ناسازگاری: یکی از بزرگ‌ترین معایب اجاره اتاق در ونکوور کانادا این است که شاید با همخانه‌ای خود سازگار نباشید. حتی امکان درگیری وجود دارد. به عنوان مثال شاید درباره‌ی تقسیم هزینه‌ها و وظایف به توافق نرسید. شاید سر رو صدای سایر افراد آزرتان دهد. این موارد شاید باعث ایجاد بحث و جدل بین شما و سایر همخانه‌ای‌ها شود. 

حریم خصوصی: زندگی با سایر افراد حریم خصوصی را کاهش می‌دهد. اگر سبک زندگی و برنامه‌ی شما با سایر همخانه‌ای‌ها متفاوت باشد، وضعیت برایتان سخت‌تر می‌شود. 
استفاده از وسایل شخصی: در شاید همخانه‌ای شما بدون اجازه از وسایلتان استفاده کند. 

اعتماد: شاید یافتن یک همخانه‌ای قابل اعتماد دشوار باشد. برای یافتن یک شخص مسئولیت پذیر و قایل اعتماد باید وقت زیادی بگذارید.  

اجاره اتاق در ونکوور کانادا مناسب چه کسانی است؟

اجاره اتاق و زندگی با همخونه در ونکوور برای بسیاری از افراد مناسب است. به عنوان مثال دانشجویان و کسانی که تازه به بازار کار وارد شده‌اند اغلب چنین سبک زندگی‌ای را انتخاب می‌کنند تا بتوانند علاوه بر ارتباط با دیگران در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. بسیاری از دانشجویان با همین روش اقدام به اجاره خانه دانشجویی در ونکوور و سایر شهرهای کانادا می کنند. برخی افرادی که اجتماعی هستند و تنهایی را دوست ندارند نیز چنین سبک زندگی‌ای را می‌پسندند و ترجیح می‌دهند با یک همخانه‌ای زندگی کنند. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :