استودیو آپارتمان برای زندگی در ونکوور

  0
 565

استودیو آپارتمان چیست؟ اگر قصد دارید به ونکوور مهاجرت کنید و یا به تازگی به این شهر مهاجرت کرده‌اید، مطمئنا حداقل یک بار این نام به گوشتان خورده است. با توجه به اینکه شرایط زندگی در انواع خانه‌های ونکوور متفاوت است، بهتر است قبل از انتخاب خانه دید کلی درباره‌ی انواع خانه‌ در ونکوور داشته باشید. 

استودیو آپارتمان در ونکوور

در شهرهای بزرگ قیمت و اجاره بهای خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های بزرگ بالا است. این موضوع برخی از افراد را به سمت خرید یا اجاره‌ی آپارتمان‌های کوچک‌تر مانند استودیو سوق می‌دهد. این موضوع شامل شهر ونکوور هم می شود و بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید آپارتمان در ونکوور، سوئیت های کوچکتری داشته باشند. البته استودیو آپارتمان برای زندگی در ونکوور مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه این صفحه ابتدا شما را با استودیو آپارتمان‌ها و تفاوت این خانه‌ها با آپارتمان و سوئیت آشنا می‌کنم و سپس مزایا و معایب استودیو آپارتمان‌ها را برایتان توضیح می‌دهم. 

استودیو آپارتمان چیست؟ 

ابتدا بیایید ببینیم استودیو آپارتمان یا استودیو فلت چیست؟ معمولا به آپارتمان‌هایی که فضاهای مختلف آن با دیوار از هم جدا نشده است آپارتمان استودیویی می‌گویند. یعنی اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه از هم مجزا نیستند و همه در یک فضای بزرگ قرار دارند.

البته درست از که فضاها با دیوار از هم تفکیک نشده‌اند. اما با استفاده از استراتژی‌های طراحی داخلی چیدمان وسایل را به گونه‌ای طراحی کنید که فضاها تفکیک شده به نظر برسند و مشخص باشد کدام بخش از استودیو مختص خوابیدن، غذا خوردن یا گذراندن وقت با دوستان است.

مساحت استودیو آپارتمان‌ها تقریبا از 300 اسکوئر فیت شروع می‌شود و حتی به 800 اسکوئر فیت نیز می‌رسد.

استودیو آپارتمان‌ها معمولا ارزان‌تر از سایر خانه‌ها هستند و با توجه به اینکه اتاق خواب ندارند، به نگهداری کمتری نیاز دارند. اگر می‌خواهید پول بیشتری پس انداز کنید و یا فضاهای کوچک‌تر را می‌پسندید، اجاره‌ی استودیو آپارتمان (استودیو فلت) گزینه‌ی مناسبی برایتان است. 

اگر اسم کاندو هم به گوشتان خورده و تمایل دارید بیشتر درباره آن بدانید، مقاله  کاندومینیوم چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

مزایای زندگی در استودیو آپارتمان

حال که می‌دانید استودیو آپارتمان چیست و درک درستی از فضای آن دارید، بیایید نگاهی به مزایا و معایب آن بیندازیم. 

  • قیمت آن‌ها نسبت به آپارتمان‌ها پایین‌تر است. 
  • با توجه به اینکه اتاق خواب ندارد و معمولا نسبت به سایر خانه‌ها کوچک‌تر است، نگهداری از آن راحت‌تر است. 
  • برای افرادی که به فضای زیادی نیاز ندارند، استودیو آپارتمان‌ها با فضای کوچک‌تر گزینه‌ی مناسبی است. 

معایب استودیو آپارتمان

  • با توجه به اینکه اتاق مجزایی وجود ندارد، حریم شخصی آن کمتر است. 
  • جا کردن مبلمان بزرگ در فضاهای کوچک دشوار است. 
  • برای کسانی که زندگی در فضای کوچک را نمی‌پسندند ایده‌آل نیست. 

برای خرید و اطلاع از قیمت خانه ونکوور همین حالا تماس بگیرید: 6045064706


دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

استودیو آپارتمان برای چه کسانی مناسب است ؟

اگر به فلسفه‌ی less is more علاقه دارید و عمیقا باور دارد که یک آپارتمان عالی حتما نباید خیلی بزرگ باشد، زندگی در یک استودیو با ارزش‌های شما سازگار است.

زندگی در آپارتمان استودیویی برای کسانی که می‌خواهند مستقل باشند، گزینه‌ی ایده‌آلی است. اگر به تازگی کار پیدا کرده‌اید یا دانشجو هستید و غرق در درس خواندن هستید و یا از تنهایی لذت می‌برید، استودیو آپارتمان برای شما مناسب است. استودیو آپارتمان‌ها فضای ساده و دنجی دارند و عاری از المان‌های اضافه‌ای هستند که در فضاهای بزرگ‌تر دیده می‌شود. 

استودیو آپارتمان‌ها چیدمان جمع و جوری دارند و هر گوشه‌ی آن‌ها کاربرد مخصوصی دارد. در نتیجه حواس پرتی کاهش می‌یابد و بهره‌وری بهینه می‌شود. استودیو آپارتمان محیط متمرکز و کارآمدی برای رشد شخصی و حرفه‌ای جوانان تازه کار فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مناطق ونکوور برای زندگی کدامند؟

تفاوت استودیو آپارتمان و سوئیت

طراحی استودیو جمع و جورتر است. به بیان ساده استودیو آپارتمان از یک فضای واحد تشکیل شده است که بخش‌های مختلف خانه (به جز حمام) را در خود جای داده است و فضای حمام از فضای اصلی جدا شده است. 

اصلی‌ترین تفاوت بین استودیو و سوئیت این است که در یک استودیو فضاها با دیوار از هم تفکیک نشده‌اند. این در حالی است که سوئیت‌ها دارای اتاق مستقل هستند و فضا و امکانات بیشتری ارائه می‌دهند.  

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

نکات مهم برای زندگی در استودیو آپارتمان

در اینجا نکاتی را با شما در میان می‌گذارم که زندگی در آپارتمان استودیویی در ونکوور را راحت‌تر می‌کند. 

  1. هر روز صبح تخت خواب خود را مرتب کنید

در فضاهای کوچک مانند استودیو آپارتمان، کوچک‌ترین بی‌نظمی و ریخت و پاش باعث می‌شود که شلخته به نظر برسید. اگر می‌خواهید با شلختگی بجنگید، حتما هر روز صبح تخت خواب را مرتب کنید. 

  1. وسایل اضافه را اهدا کنید، بفروشید یا دور بریزید

اگر می‌خواهید در یک آپارتمان استودیویی زندگی کنید، بهتر است سبک زندگی مینیمالیستی را امتحان کنید. برای زندگی واقعا به چه لوازمی نیاز دارید؟ سایر لوازمتان را بفروشید، اهدا کنید یا دور بریزید. به عنوان مثال اگر علاقه‌ی زیادی به کتاب خواندن دارید، کتابخانه‌تان را اهدا کنید و یک کتاب‌خوان الکترونیکی بخرید. 

  1. از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

استفاده از مبلمان‌های چندمنظوره برای استفاده‌ی بهینه از فضا ضروری است. تخت خوابی بخرید که در طول روز بتوانید آن را به کاناپه تبدیل کنید. یا اینکه قفسه‌هایی برای نگهداری از کتاب‌ها، تلویزیون و اشیاء تزئینی داشته باشد. 

  1. نور بیشتر

مطمئن شوید که هیچ چیز جلوی پنجره‌ها را مسدود نکرده است و نور طبیعی فضای خانه را روشن می‌کند. لامپ‌ها یا هر منبع نوری دیگر را در جایی بگذارید که فضای بیشتری را روشن کنند. این موارد باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه می‌شود. هرچه فضای بیشتری را ببینید، بیشتر آن را حس می‌کنید. در ضمن استفاده از آینه در استودیوها معجزه می‌کند. 

  1. برای تقسیم فضا از روش‌های خلاقانه استفاده کنید

استفاده از پرده و پارتیشن ایده‌ی خوبی است. اما شاید باعث شود استودیو شما کوچک و دلگیر به نظر برسد. شاید بتوان گفت چیدمان خلاقانه‌ی قالی یا استفاده از رنگ‌های مختلف راه حل مناسبی برای تفکیک فضا است.

  1. استفاده از مبلمان مدرن

 مبلمان‌هایی که طراحی جدید دارند (و حتی مبلمان‌هایی با طراحی قدیمی مانند صندلی‌ها و کاناپه‌هایی که طراحی آن‌ها مربوط به اواسط قرن بیستم است Mid-century modern chairs and couches) اغلب ظاهری صاف و صیقلی و مینیمالیستی دارند که حس و حال خانه‌ی شما را بازتر می‌کنند. 

  1. از کاناپه استفاده نکنید

کاناپه‌ها راحت هستند اما فضای زیادی را اشغال می‌کنند و فضای استودیو را مسدود می‌کنند و شاید حتی جلوی رفت و آمد شما را بگیرند. اگر می‌خواهید فضای استودیو بازتر باشد، بهتر است به جای کاناپه از دو صندلی راحتی استفاده کنید. 

  1. لباس‌ها را در یک قفسه ساده بگذارید

به احتمال زیاد اگر در یک استودیو آپارتمانی زندگی کنید، فضای زیادی برای کمد ندارید. پس برای نگهداری از لباس‌ها از روشی استفاده کنید که فضای استودیو را کوچک و دلگیر نکند. استفاده از کمد باعث اشغال شدن فضا می‌شود. اما اگر از یک رگال لباس ساده استفاده کنید، فضای زیادی اشغال نمی‌شود و روش شیک و مدرنی هم برای نگهداری از لباس‌ها است.  

  1. خریدهای آشپزخانه را مدیریت کنید

در یک استودیو فلت به احتمال زیاد پیشخوان کوچکی دارید. معمولا فضای کابینت نیز محدود است. پس نیازی به ظروف فانتزی زیادی ندارد. در ضمن بهتر است فقط مواد غذایی‌ای را بخرید که دقیقا همان روز به آن‌ها احتیاج دارید. 

  1. از دیوارها به درستی استفاده کنید

آیا واقعا برای تلویزیون خود به یک میز نیاز دارید؟ یا بهتر است تلویزیون را روی دیوار نصب کنید؟ استفاده از استند تلویزیون یا قفسه کتاب‌هایی که بتوان روی دیوار نصب کرد، باعث مدیریت بهینه‌ی فضا می‌شود و فضای بیشتری در اختیارتان خواهد بود. 


برای اطلاع از نحوه و شرایط اجاره خانه مستقل در کانادا، روی لینک مربوطه کلیک کنید.


استودیو آپارتمان چیست

استودیو آپارتمان برای زندگی در ونکوور مناسب است ؟

اگر سادگی، قیمت پایین و فضای کوچک و دنج و نگهداری کمتر برایتان مهم است، استودیو آپارتمان برای زندگی در ونکوور می‌تواند گزینه‌ی عالی‌ای باشد. در ضمن استودیو آپارتمان‌ها از لحاظ اقتصادی هم گزینه‌ی مناسبی هستند. با توجه به اینکه فضا کمتر است، در زمستان و تابستان انرژی کمتری برای سرمایش و گرمایش مصرف می‌کنید. مصرف برق هم پایین‌تر است. چونکه برای روشنایی فضای کوچک استودیو به لامپ‌های کمتری نیاز دارید و احتمالا با توجه به کمبود فضا نتوانید از وسایل الکترونیکی زیادی استفاده کنید. اما اگر فضا و حریم خصوصی بیشتر می‌خواهید و دوست دارید اتاق نشیمن و اتاق خواب از هم جدا باشند، آپارتمان یک خوابه انتخاب مناسبی است. 

هزینه اجاره استودیو آپارتمان در ونکوور

همان‌طور که پیش تر هم بیان کرده‌ام، یکی از مزایای استودیوها هزینه‌ی کمتر آن‌ها نسبت به سایر خانه‌ها است. در حال حاضر (2 جون 2014)،  متوسط اجاره بهای آپارتمان‌های یک خوابه، دو خوابه، سه خوابه و چهار خوابه در ونکوور به ترتیب حول و حوش 2,600دلار، 4,200 دلار، 5,500 دلار و 6,250 دلار است (دلار کانادا). این در حالی است که متوسط اجاره بهای استودیو آپارتمان در ونکوور تقریبا برابر 2,250 دلار است. البته همان‌طور که بارها گفته‌ام، این رقم‌ها بیانگر متوسط اجاره بها هستند و از ارقام کوچک‌تر و بزرگ‌تر به دست آمده‌اند. یعنی اگر خوب بگردید، به احتمال زیاد می‌توانید یک استودیو آپارتمان با اجاره بهای کمتر پیدا کنید. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

خرید استودیو آپارتمان در ونکوور

کسانی که به ونکوور می‌آیند و به دنبال خرید یک خانه‌ی مقرون به صرفه هستند، می‌توانند خرید استودیو آپارتمان در ونکوور را در اولویت خود بگذارند. در نظر داشته باشید که استودیوها کوچک‌تر از سایر خانه‌ها هستند و به همین دلیل مناسب سبک زندگی مینیمال هستند. اگر با این نوع از خانه‌ها مشکلی ندارید و می‌خواهید یک آپارتمان استودیویی خریداری کنید، باید از برخی خواسته‌های خود چشم پوشی کنید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از فضای استودیو استفاده کنید. به عنوان مثال باید از مبلمانی استفاده کنید که فضای زیادی از استودیو را اشغال نکند. 

در Yaletown آپارتمان‌های استودیویی زیادی وجود دارد. البته می‌توانید در سایر مناطق ونکوور مانند داون تاون ونکوور، وست اند West End، گستاون Gastown و داون تاون ایست ساید Downtown Eastside نیز استودیوهای مناسبی پیدا کنید. در حال حاضر هزینه خرید استودیو آپارتمان در ونکوور تقریبا بین 300,000 دلار تا 750,000 دلار است (دلار کانادا). برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید یا اجاره استودیو می‌توانید با من تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید: شرایط وام مسکن در کانادا


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :