بهترین شهر کانادا برای خرید خانه

  0
 326

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به محض اینکه پایشان به کانادا برسد به تمام آرزوهایشان می‌رسند و می‌توانند در خانه رویاهایشان زندگی کنند. اما در واقعیت می‌بینیم که برخی از افرا شاید به دلیل انتخاب نامناسب محله و ملک و مواجه شدن با مشکلات مالی از سختی‌های زندگی در غربت گله‌مند هستند.  

اما مناسب ترین محله کانادا برای خرید ملک کدام است؟ در کدام یک از شهرها و محله‌های کانادا اگر باشید، می‌توانید از زندگی نهایت لذت را ببرید؟ 

بهترین شهر کانادا برای خرید خانه

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات و بزرگ‌ترین سرمایه گذاری‌هایی است که در طول زندگی انجام می‌دهید. معمولا همه‌ی افراد هیجان بالایی برای خرید خانه دارند. مواردی پیش آمده است که برخی هم وطنان عزیز به دلیل عدم آشنایی با بازار ملک کانادا انتخاب‌های نادرستی داشته و متضرر شده‌اند. بهتر است قبل از خرید معیارهای خود را مشخص کنید و تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید. اگر می‌خواهید بهترین شهر کانادا برای خرید خانه را انتخاب کنید، باید با شرایط زندگی، وضعیت بازار ملک، متوسط قیمت خانه، متوسط هزینه لازم برای زندگی، فرصت‌های شغلی و سایر موارد در این شهرها آشنا باشید. در ادامه‌ی این مقاله شما را با مهم‌ترین عوامل موثر بر انتخاب بهترین شهر برای خرید ملک آشنا می‌کنم. 

نکته: هزینه‌ها به دلار کانادا است. 

عوامل موثر در انتخاب شهرهای کانادا مناسب برای خرید خانه

انتخاب بهترین شهر برای خرید مسکن در کانادا علاوه بر سبک زندگی و اولویت‌ها شما به هزینه‌های زندگی، سطح امنیت، فرصت‌های شغلی و درآمد، آمار مهاجرت، قیمت مسکن و غیره بستگی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوامل را به اتفاق بررسی می‌کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از این مقاله، مقاله "راهنمای خرید خانه در کانادا" را مطالعه فرمایید.

هزینه زندگی در شهرها

درآمد شما و تناسب آن با هزینه‌های زندگی یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین شهر کانادا برای خرید خانه برای ایرانیان است. یعنی شما باید ببینید هزینه زندگی در یک شهر با درآمد شما سازگاری دارد یا نه. بهتر است در زمان انتخاب بهترین شهر کانادا برای خرید ملک، جایی را انتخاب کنید که همچنان بتوانید سبک زندگی ایده‌ال خود را حفظ کنید. یعنی از لحاظ مالی فشار زیادی به شما وارد نشود.  

در جدول زیر متوسط هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا را برایتان آورده‌ام (جون 2024). در نظر داشته باشید که بهترین شهر برای خرید مسکن در کانادا  الزامان یک شهر ارزان نیست. چونکه در شهرهای بزرگ دستمزدی که می‌گیرید بالاتر است و خدمات بیشتری دریافت می‌کنید.  

شهر متوسط هزینه‌های یک خانواده چهار نفره (بدون در نظر گرفتن اجاره بها و اقساط وام مسکن) متوسط هزینه‌های یک فرد مجرد (بدون در نظر گرفتن اجاره بها و اقساط وام مسکن)
ونکوور 5,700 دلار 1,550 دلار
تورنتو 5,550 دلار 1,500 دلار
مونترال 5,100 دلار 1,400 دلار
کلگری 5,650 دلار 1,600 دلار
اتاوا 5,500 دلار  1,500 دلار
ادمونتون 5,000 دلار 1,400 دلار

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله "هزینه زندگی در ونکوور" را بخوانید.

سبک زندگی

مکانی که برای خرید خانه انتخاب می‌کنید، تاثیر زیادی بر سبک زندگی شما می‌گذارد. شما می‌توانید در داون تاون، مناطق غیر مرکزی و یا مناطق روستایی به خرید خانه اقدام کنید. اما هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که زیاد به رستوران می‌روید، شاید بهتر باشد به جای اینکه در یک منطقه‌ی روستایی خانه بخرید و ساعت‌ها رانندگی کنید تا خود را به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها برسانید، در داون تاون خانه بخرید. این ها از جمله مشکلات و معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان است.

مناطق غیر مرکزی داون تاون مناطق روستایی
مزایا مساحت بزرگ‌تر، ارزان‌تر، حیاط بزرگ‌تر، آرام‌تر دسترسی به سامانه حمل و نقل عمومی، امکانات بیشتر، فرصت‌های شغلی بیشتر هزینه زندگی کمتر، حریم خصوصی بیشتر
معایب امکانات کمتر، زمان زیاد برای رفت و آمد به محل کار احتمالا نرخ بزهکاری بالاتر، سر و صدای بیشتر و هزینه حق بیمه بالاتر امکانات کمتر، کمبود خدمات پزشکی و اورژانسی

معمولا قیمت خانه‌ها در مناطق شهری بیشتر از مناطق غیر مرکزی شهر و مناطق روستایی است. به همین دلیل شاید وسوسه شوید که در مناطق ارزان‌تر خانه بخرید. یکی از مزیت‌هایش این است که می‌توانید خانه‌ی بزرگ‌تری خریداری کنید. اما حتما قبل از خرید به این فکر کنید که آیا این انتخاب با سبک زندگی شما سازگار است؟ در نظر داشته باشید که مناسب ترین محله کانادا برای خرید ملک جایی است که در آن احساس راحتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین محله ونکوور برای زندگی

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

بازار املاک و مستغلات

اگر می‌خواهید آگاهانه تصمیم بگیرید و سود سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید، بازار ملک در شهرهای مختلف کانادا و حتی محله‌های مختلف را بررسی کنید. با این کار با تغییرات قیمت، روند بازار ملک و ارزش ملک در هر شهر و محله آشنا می‌شوید. آشنایی با این عوامل نیز به شما کمک می‌کند بودجه‌ای برای خرید ملک تعیین کنید، محله‌هایی که با اولویت‌های شما سازگار هستند را پیدا کنید و پس از خرید انتظار داشته باشید که در آینده و از طریق فروش خانه به سود برسید. اگر می‌خواهید برنامه‌ی مالی موثری تنظیم کنید، بهتر است با قوانین و مقررات و ملاحظات مالی در هر شهر آشنا شوید. 

به طور کلی، اگر در مورد بازار ملک در شهرهای مختلف تحقیقات کامل و گسترده‌ای انجام دهید، می‌توانید بهترین شهر کانادا برای خرید خانه را انتخاب کنید و با اطمینان بیشتری با فروشنده مذاکره کنید. 

بازار ملک کانادا در می 2024 سیگنال‌های متفاوتی را نشان داد. با توجه به اینکه متوسط قیمت خانه در کانادا نسبت به ماه قبل و سال قبل اندکی کاهش یافته است، و همچنین قیمت معیار خانه در کانادا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، به نظر می‌رسد که تب و تاب بازار در حال کاهش است. البته در برخی مناطق خاص رشد مثبتی داریم و حتی در برخی از استان‌ها رکورد قیمت مسکن شکسته شده است (در ماه می). این نشان‌دهنده‌ی یک بازار پویا و متنوع است. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

در می 2024، قیمت معیار خانه در کانادا که بیان‌گر قیمت یک خانه‌ی معمولی است برابر 733,300 دلار کانادا بود. 0.4% بیشتر از ماه گذشته و 2.4% کمتر از سال گذشته. قیمت متوسط خانه در کانادا نیز تقریبا برابر 700,000 دلار بود که بیان‌گر 0.6% کاهش نسبت به ماه گذشته و 4% کاهش نسبت به سال گذشته است. 

البته این میانگین قیمت در کل کانادا است. یعنی در برخی از استان‌ها قیمت‌ها بیشتر و در برخی از استان‌ها قیمت‌ها کمتر از این است. حتی قیمت محله‌های مختلف یک شهر با هم متفاوت است. پس اگر به دنبال مناسب ترین محله کانادا برای خرید ملک هستید، بهتر است در جایی خرید کنید که هم قیمت مناسبی داشته باشد هم با اولویت‌های شما سازگار باشد. با توجه به اینکه مشاوران املاک از خریداران مبلغی دریافت نمی‌کنند، به شما توصیه می‌کنم حتما با یک مشاور املاک مشورت کنید.  

فرصت‌های شغلی

بررسی فرصت‌های شغلی و رنج درآمد یکی از عوامل موثر بر انتخاب بهترین شهر کانادا برای خرید ملک است. بسیاری افراد با دریافت جاب آفر کانادا است که امکان زندگی در کانادا را پیدا می کنند. در ادامه ابتدا متوسط درآمد در برخی از شهرهای کانادا را بررسی می‌کنیم و سپس شغل‌های مورد نیاز در این شهرها را به شما معرفی می‌کنم. 

شهر متوسط درآمد (بعد از کسر مالیات)
ونکوور 4,600 دلار
تورنتو 4,650 دلار
مونترال 3,650 دلار
کلگری 5,000 دلار
اتاوا 4,250 دلار
ادمونتون 4,100 دلار

فرصت‌های شغلی در تورنتو

در تورنتو بخش‌ها و شغل‌های زیر در حال گسترش هستند و به دنبال جذب مهاجران هستند: 

تکنولوژی: مهندس نرم افزار، مدیر برنامه، تحلیل‌گر کسب و کار، تکنسین شبکه، مهندس DevOps

امور مالی: دفتردار، تحلیل‌گر مالی، حساب‌دار، مشاور مالی، حسابرس داخلی، متخصص حقوق و دستمزد

مراقبت‌های بهداشتی: دستیار داروخانه، پرستار (دارای پروانه)، تکنسین داروخانه، منشی دندان‌پزشکی، منشی پزشک، پذیرش

مهندسی: مهندس مکانیک، مهندس برق، ارزیاب (estimator)، مهندس عمران، مدیر پروژه، مهندس سازه، مهندس اتوماسیون

فرصت‌های شغلی در اتاوا

در اتاوا که پایتخت کانادا است، فرصت‌های شغلی مورد نیاز عبارت‌اند از: 

تکنولوژی: مهندس نرم افزار، تحلیل‌گر امنیت، مدیر برنامه، تکنسین شبکه، مهندس DevOps

هوافضا: دانشمند، مهندس نرم افزار، برنامه‌ریز پروژه، مدیر تدارکات، متخصص حقوقی

دفاع: دانشمند، تحلیل‌گر امنیت، program leader، مترجم، مدیر پروژه

گردشگری: مدیر هماهنگی، مترجم، مدیر بازاریابی، دستیار بازاریابی، مدیر هتل، مدیر فروش

فرصت‌های شغلی ونکوور

تکنولوژی: مهندس نرم افزار، مدیر برنامه، تحلیل گر کسب و کار، تکنسین شبکه، مهندس DevOps

سرگرمی، فیلم و تلویزیون: مدیر هماهنگی تولید، فیلم بردار، video director، تدوین فیلم، طراح گرافیک، media coordinators

فرصت‌های شغلی ادمونتون

نفت و گاز: کارگر (Floorhand)، مشاغل مربوط به دکل حفاری، تعمیرکار موتور، توریع کننده (dispatcher)، کارگر حفاری (Derrickhand)، تکنسین R&M، Machinist، تکنسین نفتی، تکنسین ابزار دقیق، مدیر پروژه، مهندس

تکنولوژی: مهندس داده، تحلیل‌گر سیستم، مدیر تضمین کیفیت، تحلیل‌گر توسعه‌ی کسب و کار، مدیر ریسک فناوری، تحلیل‌گر بازار

فرصت‌های شغلی در کلگری

در کلگری طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را می‌توانید پیدا کنید. 

نفت و گاز: کارگر (Floorhand)، مشاغل مربوط به دکل حفاری، تعمیرکار موتور، توریع کننده (Dispatcher)، تکنسین R&M، Machinist، تکنسین نفتی، تکنسین ابزار دقیق، مدیر پروژه، مهندس

سایر شغل‌های مورد نیاز: پرستار (دارای پروانه)، راننده کامیون، سرپرست فروش، مکانیک ماشین‌های سنگین، حساب‌دار، مکانیک صنعتی، مدیر رستوران، کارمند اداری

بیشتر بخوانید: فهرست طبقه بندی مشاغل ملی کانادا

بهترین شهر کانادا برای خرید خانه برای ایرانیان

مهاجرت

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر تصمیم ما مبنی بر انتخاب بهترین شهر کانادا برای خرید خانه اثر بگذارد، بررسی آمار مهاجرت است. مهاجرت به یک شهر باعث افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای خانه می‌شود و بر روی موجودی خانه‌ها، قیمت‌ها و حتی بازار اجاره اثر می‌گذارد. از طرف دیگر، مهاجران مهارت‌ها و استعدادهای مختلفی دارند که می‌تواند باعث رشد اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی و افزایش آبادانی شهر شود و در نتیجه تاثیر مثبتی بر بازار مسکن بگذارد. علاوه بر این موارد، مهاجرت باعث ایجاد تنوع فرهنگی می‌شود. یعنی ساکنان از تنوع غذایی و برگزاری فستیوال‌های چند فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که به نوبه‌ی خود باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود. در نظر داشته باشید که آمار مهاجرت به شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو، مونترال بالا است. بنابر این اگر بار دیگر از خود پرسیدید چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟ این موارد را به خاطر بیاورید.

کدام استان برای خرید خانه در کانادا مناسب است؟

انتخاب مناسب‌ترین استان و شهر برای زندگی به عوامل مختلفی مانند هزینه‌های زندگی، درآمد، سبک زندگی، معیارها، فرصت‌های شغلی، آب و هوا و غیره بستگی دارد. در بالا بسیاری از این موارد را برایتان توضیح داده‌ام. با توجه به اینکه قیمت یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین مکان برای خرید خانه است، در ادامه وضعیت بازار و قیمت خانه در استان‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

قیمت خرید خانه در استان بریتیش کلمبیا

در می 2024، بازار ملک در بریتیش کلمبیا تقریبا ثابت بود و متوسط قیمت خانه در بریتیش کلمبیا برابر 1,001,736 دلار بود. متوسط قیمت خانه در بریتیش کلمبیا نسبت به ماه گذشته 0.4% و نسبت به سال گذشته 1.5% کاهش یافت. تقریبا 8,075 معامله ملکی داشتیم که بیان‌گر 6.7% افزایش نسبت به ماه گذشته و 11.6% کاهش نسبت به سال گذشته است. 
در نظر داشته باشید که متوسط قیمت خرید خانه در ونکوور بزرگ برابر 1,348,624 دلاربود که بیان گر افزایش 2.9% نسبت به سال گذشته است (می 2024). این آمار ونکوور را به گران ترین شهر کانادا برای خرید خانه در کانادا تبدیل کرد. 

میانگین قیمت خرید خانه در انتاریو

بازار ملک انتاریو در می 2024 اندکی نزولی بود و متوسط قیمت خرید خانه به 890,634 دلار رسید. این بیان‌گر 1.1% کاهش نسبت به ماه گذشته و 3.7% کاهش نسبت به سال گذشته است. آمار املاک معامله شده در استان نسبت به سال گذشته 16.3% کاهش یافت و به 17,871 معامله رسید. 

متوسط قیمت خانه‌های فروخته شده در تورنتو بزرگ برابر 1,165,691 دلار بود که بیان‌گر 2.5% کاهش نسبت به سال گذشته و 0.8% افزایش نسبت به ماه گذشته بود. با این حال، قیمت معیار خانه در تورنتو نسبت به ماه گذشته 0.9% کاهش یافت. 

آمار خانه‌های فروخته شده در تورنتو بزرگ نسبت به سال گذشته 22.2% کاهش یافت و به 7,013 معامله رسید. این کاهش نسبت به روند کاهشی کل استان شدیدتر است. شاخص SLNR (نسبت آمار خانه‌های فروخته شده به خانه‌های لیست شده) در تورنتو بزرگ برابر 38% بود. یعنی وضعیت بازار در تورنتو به نفع خریداران است. این درحالی است که شاخص SLNR در کل انتاریو برابر 41% بود که بیان‌گر یک بازار متعادل است. تعداد لیستینگ‌های فعال در کل استان انتاریو برابر 58,156 خانه بود. بیشترین آمار برای ماه می در بیش از 5 سال گذشته!

قیمت خرید خانه در استان آلبرتا

اوایل امسال قیمت خرید خانه در آلبرتا شکسته شد و قیمت متوسط خانه و همچنین قیمت معیار خانه در آلبرتا به بالاترین مقدار رسید (در آوریل 2024، آخرین باری که داده‌های مربوط به آلبرتا در دسترس بود). البته قیمت خرید خانه در شهر کلگری و ادمونتون نسبه به سال گذشته به ترتیب 11% و 5% افزایش یافت و به ترتیب به 612,772 دلار و 441,350 دلار رسید. 

قیمت های خرید خانه در کبک

متوسط قیمت خانه در کبک برابر 502,994 دلار بود. 1% بیشتر از ماه قبل و 4.4% بیشتر از سال قبل. این بیشترین مقدار از جون 2022 به بعد بوده است. در استان کبک تعداد کل معاملات ملکی نسبت به ماه گذشته 2.6% کاهش و نسبت به سال گذشته 5.1% افزایش یافت و به 9,104 معامله رسید. 

بازار مسکن مونترال در می 2024 شاهد افزایش 4.4 درصدی متوسط قیمت مسکن نسبت به سال گذشته بود. متوسط قیمت مسکن در مونترال به 607,883 دلار رسید. اما شهر کبک عملکرد بهتری نسبت به مونترال و میانگین استانی داشت. متوسط قیمت خانه در شهر کبک نسبت به سال گذشته 106% افزایش یافت و به 405,512 دلار رسید. این در حالی است که در آوریل 2024 قیمت معیار خانه در شهر کبک رکورد بیشترین مقدار را زد. حال از نظر شما مونترال یا ونکوور؟ کدام یک برای زندگی مناسبترند؟

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

میانگین قیمت خرید خانه در استان ساسکاچوان

روند بازار ملک در ساسکاچوان صعودی بود و متوسط قیمت خانه نسبت به ماه گذشته 1.1% و نسبت به سال گذشته 4% افزایش یافت و به 328,029 دلار رسید. در می 2024 کلا 1,841 معامله ثبت شد. با اینکه آمار معاملات نسبت به سال گذشته 5% کاهش یافته بود، نسبت به ماه گذشته با  12.1% افزایش همراه بود. 
در می 2024 قیمت معیار خانه در ساسکاچوان رکورد بیشترین مقدار را زد و به 340,400 دلار رسید. 

میانگین قیمت خرید خانه در جزیره پرنس ادوارد

متوسط قیمت خانه در جزیره پرنس ادوارد با 3.3% افزایش نسبت به ماه قبل و 3.1% افزایش نسبت به سال قبل همراه بود و به 398,819 دلار رسید. در ضمن تعداد کل معاملات با 16.3% افزایش نسبت به ماه قبل و 1% افزایش نسبت به سال قبل همراه بود و به 207 معامله رسید. 

بیشتر بخوانید: هزینه جانبی خرید خانه در کانادا چیست؟

متوسط قیمت خانه در بهترین شهرهای کانادا

در جدول زیر متوسط قیمت انواع خانه در شهرهای مختلف کانادا را لیست کرده‌ام. داده‌ها مربوط به می 2024 است. 

شهر متوسط قیمت کل خانه‌ها متوسط قیمت خانه‌های دتچد متوسط قیمت خانه‌های اتچد متوسط قیمت کاندو
ونکوور 1,348,624 دلار 2,225,682 دلار 1,252,755 دلار 831,545 دلار
تورنتو 1,165,691 دلار 1,506,675 دلار  1,173,819 دلار 1,040,141 دلار
اتاوا 690,683 دلار 835,532 دلار 554,339 دلار (تاون هاوس) 480,224 دلار
کلگری 612,772 دلار 822,873 دلار

702,960 دلار (سمی دتچد)

473,913 دلار (تاون هاوس)

349,154 دلار
مونترال 607,883 دلار 575,500 دلار 410,000 دلار
ادمونتون 441,350 دلار 546,390 دلار

414,116 دلار (سمی دتچد)

294,742 دلار (تاون هاوس)

206,591 دلار

نکته: در زمان مقایسه قیمت‌ها به این توجه داشته باشید که هر گرانی یا ارزانی بی‌دلیل نیست. درست است که ونکوور از نظر بازار ملک جزو گران‌ترین شهرهای کانادا است. اما دستمزد بالایی نیز دارید و همچنین خدمات عالی‌ای دریافت می‌کنید. 

مالیات خانه در استان های مختلف کانادا

در کانادا برای تامین بودجه خدمات عمومی در سطوح مختلف (فدرال، استانداری و شهرداری) از مالکان مالیات بر املاک گرفته می شود. مبلغ مالیات سالانه و با توجه به ارزش ملک محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که نحوه محاسبه مالیات بر املاک در استان‌ها و مناطق مختلف با هم متفاوت است. در زیر برخی از مالیات‌هایی که از مالکان دریافت می‌شود را توضیح می‌دهم. 

مالیات انتقال زمین (Land Transfer Tax): وقتی ملکی را خریدارای می‌کنید و سند آن به نام شما منتقل می‌شود، باید مالیات انتقال زمین را پرداخت کنید. این مالیات را فقط یک بار و معمولا در زمان کلوزینگ پرداخت می‌کنید. مبلغ مالیات با توجه به موقعیت ملک و همچنین ارزش آن متفاوت است. برای تخمین مبلغ مالیات PTT در ونکوور می‌توانید مبلغ خرید را در ماشین حسابی که برایتان طراحی کرده‌ایم وارد کنید.  

مالیات خرید ادغام شده (HST): مالیاتی که از ادغام مالیات خرید استانی PST و مالیات فدرال GST ایجاد شده است. البته در صورتی این مالیات را می‌پردازید که خانه نوساز باشد و یا بازسازی زیادی روی آن انجام شده باشد. 

مالیات بر سود سرمایه (Capital Gains Tax): اگر ملک خود را با سود بفروشید، شاید مالیات بر سود سرمایه از شما اخذ شود. البته معمولا اگر ملکی که می‌فروشید محل اصلی سکونت شما باشد، از پرداخت این مالیات معاف هستید. بهتر است برای اطلاعات بیشتر به مقاله مالیات در کانادا مراجعه کنید. 

مالیات خارجی‌ها: یکی از انواع مالیات خانه در کانادا مربوط به خریداران خارجی است. خریداران خارجی که با هدف سرمایه گذاری در برخی مناطق خاص از انتاریو خانه می‌خرند باید  مالیات NRST را پرداخت کنند. این مالیات فقط یک بار و آن هم با هدف مدیریت فعالیت‌های سوداگرانه‌ی در بازار ملک از خارجی‌ها اخذ می‌شود. در استان بریتیش کلمبیا نیز مالیات additional property transfer tax از خریداران خارجی اخذ می‌شود.  

مالیات Underused Housing Tax: هدف از این مالیات این است که خانه‌ها خالی از سکنه نباشند. اگر یک ملک در برخی شهرهای کانادا به مدت بیشتر از 6 ماه خالی از سکنه باشد، شاید مالیات خانه خالی از مالک اخذ شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است به مقاله انواع مالیات در کانادا و ماشین حساب محاسبه مالیات در ونکوور مراجعه کنید.

لیست 10 شهر ارزان برای خرید خانه در کانادا در سال 2024

برای مشاهده قیمت ارزان ترین شهرهای کانادا برای خرید خانه، جدول زیر را مشاهده کنید. 

شهر متوسط قیمت خانه 20% داون پیمنت مبلغ وام مبلغ اقساط ماهانه متوسط درآمد (قبل از کسر مالیات) نسبت اقساط وام به درآمد
رد دیر در آلبرتا (Red Deer) 378,775 دلار 75,755 دلار  303,020 دلار 1,938 دلار  8,666 دلار 22.4%
رجینا در ساسکاچوان (Regina) 319,800 دلار 63,960 دلار  255,480 دلار 1,636 دلار  7,032 دلار   23.3%
براندون در منیتوبا (Brandon) 340,000 دلار 68,000 دلار 272,000 دلار 1,740 دلار  7,034 دلار 24.7% 
ادمونتون در آلبرتا (Edmonton)  431,387 دلار 86,277 دلار  345,110 دلار  2,269 دلار  11,931 دلار  19% 
ثاندربی در انتاریو (Thunder Bay) 350,000 دلار  70,000 دلار 280,000 دلار 1,791 دلار  7,026 دلار  25.5% 
ساسکاتون در ساسکاچوان (Saskatoon) 339,800 دلار 67,960 دلار  271,840 دلار 1,739 دلار  8,620 دلار  20.1% 
سنت جان در نیوفاندلند (St. John’s) 342,500 دلار  68,500 دلار  274,000 دلار 1,753 دلار  8,552 دلار 20.5%
مانکتون در نیوبرانزویک (Moncton) 305,100 دلار 61,020 دلار 244,080 دلار 1,561 دلار 5,954 دلار 26.2% 
کلگری در آلبرتا (Calgary) 603,700 دلار 120,740 دلار  482,960 دلار  3,090 دلار 11,743 دلار 26.3% 
وینیپگ در منیتوبا (Winnipeg) 430,099 دلار  86,019 دلار 344,080 دلار  2,263 دلار 9,015 دلار  25.1%

لطفا نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :