راهنمای جامع تمدید پاسپورت در کانادا

  0
 112

اگر در کانادا زندگی می‌کنید، چه بخواهید چه نخواهید اعتبار گذرنامه‌ی شما روزی منقضی می‌شود و باید به دنبال تمدید پاسپورت در کانادا باشید. چونکه شاید بدون پاسپورت معتبر نتوانید در این کشور کار پیدا کنید یا از برخی خدمات محروم می‌شوید.

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

با توجه به اینکه دولت‌های ایران و کانادا روابط دوستانه‌ای با هم ندارند و ایران در این کشور سفارت‌خانه ندارد، این سوالات برای اکثر ایرانیان مقیم کانادا پیش می‌آید که مراحل تمدید گذرنامه چیست؟ از کدام مراجع باید اقدام کرد و چه مدارکی نیاز است؟ در این مقاله (راهنمای تمدید پاسپورت برای ایرانیان در کانادا) سعی می‌کنیم به همه سوالات شما پاسخ دهیم. 

روش تجربی ما برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

در این بخش از مقاله راهی که خودمان برای تعویض پاسپورت در کانادا پیمودیم را برایتان شرح می‌دهیم. در این روش باید از یکی از بستگان خود در ایران بخواهید به وزارت امور خارجه (واقع در باغ ملی) مراجعه کند. البته برای این کار شما باید ابتدا در سامانه میخک ثبت نام کنید و مراحل تمدید گذرنامه را در این سامانه طی کنید. در ضمن باید به شخصی که در ایران است یک وکالت نامه بدهید. 

در این روش باید مدارکی مانند اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل گذرنامه، یک قطعه عکس پرسنلی و کپی ویزا را به صورت مسافری به ایران بفرستید. یعنی از یکی از افراد معتمد که به ایران سفر می‌کند بخواهید مدارک شما را به خانواده تحویل دهد. البته در چند پاراگراف پایین‌تر فهرست مدارک لازم را برایتان آورده‌ام. 

پس از آن شخصی که از طرف شما وکالت نامه دارد می‌تواند با در دست داشتن مدارک لازم برای تعویض پاسپورت و کپی رسید سامانه میخک به وزارت امور خارجه مراجعه کند. سپس یک شماره حساب به او می‌دهند که باید هزینه را به این حساب یورویی واریز کند. برای تمدید پاسپورت بدون تغییر محل اقامت باید 100 یورو پرداخت شود. اما اگر بخواهید محل اقامت هم تغییر کند باید 20 یورو بیشتر هزینه کنید. از مزایای این روش این است که گذرنامه شما شاید حتی ظرف یک ساعت آماده شود. 

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت ایرانی: 

  • اصل گذرنامه (بدون اعتبار) – در صورت مفقود شدن گذرنامه، گزارش از پلیس کانادا مبنی بر مفقود شدن گذرنامه 
  • اصل کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت (برای افراد زیر 50 سال)
  • کپی اقامت کانادا (ویزا یا تصویر اقامت کانادایی یا تصویر گذرنامه کانادایی)
  • اصل گواهی تولد (متولدین نوزاد کشور کانادا)
  • اصل شناسنامه و کارت ملی و تصویر صفحه اول گذرنامه پدر نوزاد
  • یک قطعه عکس 4*3 (زمینه روشن بدون کلاه یا عینک) – عکس باید جدید باشد و حداکثر زیر 3 ماه گرفته شده باشد. 
  • فیش واریزی به حساب یورویی بانک ملی وزارت امور خارجه (قبل از واریز وجه، دریافت نامه از ستاد کانادا)
  • اصل رضایت نامه خروج همسر و فرزند (برای خانم‌های متاهل) – تصویر صفحه اول گذرنامه شوهر

نکته: در زمان دادن وکالت به افراد معتمد به این نکته توجه کنید که بهتر است به گونه‌ای تنظیم شود که شخصی که در ایران است بتواند از طرف شما به اداره گذرنامه و دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کند و کلیه امور مربوط به تمدید و تعویض گذرنامه و تحویل گرفتن آن و دادن رسید و هرگونه تعهد و دادن رضایت در خصوص خروج از کشور به همسر و فرزندان و اختیار کامل و مطلق در انجام انواع امور مهاجرتی و مسافرتی و مراجعه به اداره نظام وظیفه و دوائر وابسته و همچنین تقاضای صدور و تعویض و اخذ گذرنامه را انجام دهد. 

بیشتر بخوانید: فروش آپارتمان در ونکوور با قیمت های مناسب در محله های خوب ونکوور

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

جدیدترین روش تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا (سال 2024)

در گذشته ایرانیان ساکن کانادا برای تمدید پاسپورت در کانادا باید از طریق سفارت ایران در مکزیک و یا دفتر حافظ منافع ایران واقع در سفارت پاکستان در آمریکا اقدام می‌کردند. اما به تازگی بخش کنسولی سابق ایران در اتاوا با همکاری سفارت ایران در دوبلین کار تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا را تسهیل کرده است. در این روش پاسپورت شما در سفارت ایران در دوبلین چاپ می‌شود و به آدرس پستی شما در کانادا ارسال می‌شود. در ادامه صفر تا صد تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا را برایتان شرح می‌دهیم.  

مراحل صدور و دریافت پاسپورت ایرانی در کانادا از دوبلین

در این روش ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام کنید و کد پیگیری را دریافت کنید. برای اینکه پاسپورت جدید به نشانی شما در کانادا ارسال شود باید یک برچسب پستی تهیه کنید. سپس باید همه مدارک مورد نیاز را به صورت یکجا به شماره‌ی 989108106635+ واتس اپ کنید. در ادامه ابتدا مدارک لازم برای سامانه میخک را به شما معرفی می‌کنیم و سپس قدم به قدم مراحل دریافت کد رهگیری در سامانه میخک را به شما توضیح می‌دهیم. 

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت با سامانه میخک 

برای ثبت نام در سامانه میخک و طی کردن مراحل تمدید پاسپورت در کانادا به مدارک زیر نیاز دارید. 

  • مدرک اقامتی معتبر
  • صفحه مشخصات فرزندان در شناسنامه
  • شناسنامه 
  • صفحه مشخصات همسر در شناسنامه 
  • صفحه توضیحات شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس پرسنلی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای مردان 18 تا 50 سال
  • صفحه حاوی مهر آخرین خروج از ایران
  • صفحه اول گذرنامه فعلی

اگر خانم یا فرزند زیر 18 سال هستید باید اجازه همسر یا پدر را داشته باشد. حتما قبل از اینکه به بخش گذرنامه میخک وارد شوید، در بخش وکالت اجازه همسر یا پدر را بگیرید. 

اگر زن و شوهرها همزمان درخواست صدور گذرنامه (به همراه تغییر محل اقامت) بدهند نیاز به رضایت نامه وجود ندارد. برای پدر و فرزندی هم که همزمان درخواست صدور گذرنامه می‌دهند نیاز به رضایت نامه نیست. 

نکته: عکس باید جدید باشد (در یک ماه اخیر گرفته شده باشد). نگاه باید رو به رو باشد، پس زمینه باید سفید باشد. در زمان تهیه عکس نباید کلاه یا عینک داشته باشید. خانم‌ها هم باید با حجاب باشند. 

نکته: گذرنامه دانشجویی فقط با محل اقامت ایران صادر می‌شود و اگر دانشجویی در سامانه میخک پرونده تحصیلی تایید شده دارد و گواهی اشتغال به تحصیل او در ترم جاری تایید شده است، گذرنامه او به همراه خانواده رایگان است.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با بهترین محله های ونکوور کلیک کنید!

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

ثبت نام در سامانه میخک وزارت خارجه

اولین قدم برای تعویض پاسپورت در کانادا این است که در سامانه میخک ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید کد ملی و ایمیل خود را در کادر خود وارد کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی "دریافت رمز یک بار مصرف" کلیک کنید صبر کنید تا این رمز به ایمیل شما ارسال شود. این رمز را در کادر مربوطه وارد کنید تا به صفحه اطلاعات هویتی وارد شوید. برای تکمیل ثبت نام باید اطلاعات خود را وارد کنید. 

پس از ثبت نام در سامانه میخک برای تمدید گذرنامه باید بر روی "امور گذرنامه" کلیک کنید. سپس چهار گزینه به شما نمایش داده می‌شود که شما باید بر روی "درخواست گذرنامه" کلیک کنید. پس از آن به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید مشخص کنید برای چه کسی می‌خواهید درخواست بدهید. خودتان یا فرزندان زیر 18 سال؟ گزینه‌ی مد نظر خود را انتخاب کنید و به صفحه بعد بروید. 

در تب درخواست باید اطلاعات را به درستی وارد کنید و حتما علت درخواست را بر روی "خاتمه اعتبار" قرار دهید. فراموش نکنید که نمایندگی دریافت خدمات را باید بر روی "وزارت امور خارجه – ستاد کانادا" بگذارید (اگر از طریق دفتر حافظ منافع ایران اقدام می‌کنید باید این گزینه را نیز بر روی "دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران – واشنگتن" بگذارید). پس از پر کردن اطلاعات بر روی "صفحه بعد" کلیک کنید تا تب ثبت مدارک برایتان باز شود. در این صفحه باید تصویر همه مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا را آپلود کنید. فقط باید دقت داشته باشید که حجم تصاویر نباید بیشتر از 300 کیلوبایت باشد. 

پس از اینکه همه مدارک را آپلود کردید به صفحه بعد بروید و اطلاعات شخصی خود مانند آدرس محل سکونت، شماره تماس و اطلاعات تحصیلی خود را وارد کنید. در صفحه بعد باید صحت اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را بررسی کنید و سپس بر روی "ثبت نهایی" کلیک کنید. در آخر یک کد رهگیری و یک رسید دریافت می‌کنید که باید از آن‌ها نگهداری کنید.  در صورتی که در طی کردن هر یک از این مراحل با مشکل مواجه می شوید میتوانید از افراد متخصص از جمله وکیل مهاجرت به کانادا یا افرادی که این مسیر را طی کرده اند، کمک بگیرید.

در ادامه باید مراحل زیر را طی کنید تا گذرنامه شما در سفارت ایران در دوبلین چاپ شود و به آدرس کانادایی شما پست شود. لطفا همه‌ی مدارک پنجگانه زیر را به صورت یکجا به شماره واتس اپ 989108106635+ ارسال کنید. از ارسال تدریجی و ناقص مدارک خوددداری کنید. 

  1. کد ملی و کد رهگیری خود
  2. عکس با کیفیت و جدید. عکس شما نباید با کلاه و عینک باشد. خانم‌ها نیز باید حجاب داشته باشند.  
  3. رسید پرداخت هزینه. برای پرداخت هزینه تعویپ پاسپورت در کانادا. باید از یکی از بستگان خود بخواهید به یکی از شعب ارزی بانک ملی مراجعه کند و مبلغ مورد نیاز را به شماره حساب یورویی 2078070003 به نام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین پرداخت کند. باید عکس با کیفیت از این رسید را به همراه سایر مدارک از طریق واتس اپ ارسال کنید.
  4. باید احراض هویت شوید. یک ویدئو از خود تهیه کنید و از طریق واتس اپ ارسال کنید. برای تهیه ویدئو باید به نکات زیر توجه کنید: 
  • باید ویدئو واضح و با کیفیت باشد. 
  • روبروی دوربین بایستید و صفحه اول گذرنامه وشناسنامه خود را رو به دوربین بگیرید. 
  • سپس باید این جمله را به زبان بیاورید: من «نام و نام خانوادگی» درخواست صدور گذرنامه دارم. اگر محل اقامتتان نیز عوض شده باشد باید این جمله را بگویید: من «نام و نام خانوادگی» درخواست صدور گذرنامه (با تغییر محل اقامت) دارم.
  • سپس شناسنامه و گذرنامه را به دوربین نزدیک کنید و به مدت 3 ثانیه جلوی دوربین قرار دهید تا نوشته‌های روی آن‌ها واضح و خوانا باشد. اگر شناسنامه خود را همراه ندارید و در ایران است، باید برای تکمیل پرونده از یکی از بستگان بخواهید با در دست داشتن اصل شناسنامه به یکی از دفاتر وزارت امور خارجه مراجعه کند.

نکته: اگر محل اقامت زنان متاهل و یا فرزندان در گذرنامه ایران ثبت شده باشد، پدر و یا همسر باید به سامانه میخک وارد شوند و در بخش وکالتنامه رضایتنامه خروج از کشور و یا تغییر محل اقامت را بدهند (باید نام نمایندگی را بر روی زارت امور خارجه – ستاد کانادا بگذارند). هزینه انجام این کار 20 دلار است که باید به حساب یورویی جمهوری اسلامی ایران در اتاوا به شماره 2078070033 (بانک ملی) واریز شود. 

  1. تهیه برچسب پستی به منظور ارسال گذرنامه به آدرس شما در کانادا و ارسال آن به شماره واتس اپ.

مراحل تهیه برچسب پستی

در سایت anpost.com ثبت نام کنید. پیشنهاد می‌شود برای هر گذرنامه یک پاکت جدا تهیه کنید. 

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا - خرید برچسب پستی

بر روی گزینه خرید برچسب پستی Buy a postage label کلیک کنید. 

دریافت گذرنامه ایرانی در کانادا - انتخاب سایز

در مرحله بعد باید سایز بسته پستی و کشور مقصد را انتخاب کنید. سایز A5 را انتخاب کنید و کشور مقصد را بر روی کانادا بگذارید. سپس بر روی گزینه continue کلیک کنید. 

پست کردن گذرنامه ایرانی به کانادا - تعیین وزن بسته پستی

سپس در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود باید وزن محموله و همچنین نوع آن را مشخص کنید. گزینه‌ی Up to 100g را انتخاب کنید و نوع محموله را هم بر روی containing any other item بگذارید و سپس بر روی continue کلیک کنید.  

تعویض گذرنامه ایرانی در کانادا - خدمات پستی

در صفحه بعد باید نوع خدمات پستی را انتخاب کنید. همان‌طور که سایت کنسولی ایران در اتاوا توضیح داده است، گزینه زیر انتخاب کنید و بر روی continue کلیک کنید. 

آدرس ارسال پستی پاسپورت ایرانی به کانادا

در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود باید مشخصات گیرنده را وارد کنید. یعنی نام و نام خوانوادگی، اطلاعات تماس و آدرس خود را وارد کنید و به صفحه بعد بروید.

تمدید پاسپورت در دوبلین و ارسال پستی به کانادا

در صفحه بعد، در منوی آبشاری type of content گزینه document را انتخاب کنید و در باکس item description کلمه‌ی passport را بنویسید. در بخش value نیز می‌توانید ارزش آن را تعیین کنید.  

پس از این مرحله به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید صحت اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و بعد از آن بر روی گزینه‌ی add to basket و proceed to checkout کلیک کنید. 
در مرحله بعد باید طبق اطلاعات زیر مشخصات فرستنده را وارد کنید: 

مراحل تهیه برچسب پستی برای ارسال گواهینامه به کانادا

تمدید گذرنامه و ارسال به کانادا - آدرس فرستنده

سپس وارد صفحه پرداخت می‌شوید و رسید پرداخت را به همراه سایر مدارک پنجگانه به شماره 989108106635+ واتس اپ کنید. 

برای بررسی آخرین وضعیت پستی (تا زمانی که بسته در ایرلند است) می‌توانید به سایت anpost مراجعه کنید و کد رهگیری را در این سایت وارد کنید. پس از اینکه بسته از ایرلند خارج شد برای رهگیری آن می‌توانید به سایت https://www.canadapost-postescanada.ca/track-reperage مراجعه کنید. 

پس از اینکه گذرنامه جدید را دریافت کردید، ابتدا در صفحه اول گذرنامه بخش "امضا دارنده گذرنامه" را امضا کنید. سپس گذرنامه قبلی را پانچ کنید و تصویر آن را به dcs.passport@mfa.ir ایمیل کنید و صبر کنید تا ایمیل فعال سازی گذرنامه جدید برایتان ارسال شود. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

سایر روش‌های تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا (روش های قدیمی)

روش‌های قدیمی‌تر برای تمدید گذرنامه از طریق سفارت ایران در مکزیک و یا دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن قابل انجام است. در این روش‌ها نیز باید حتما در سامانه میخک ثبت نام کنید و مراحل تمدید گذرنامه در کانادا را مانند توضیحات بالا پیش ببرید. فقط نکته‌ای که مهم است این است که باید در بخش نمایندگی دریافت خدمات، گزینه "دفتر واشنگتن" یا "سفارت مکزیک" را انتخاب کنید. 

در ادامه نحوه تمدید گذرنامه در کانادا از طریق دفتر حفاظت منافع ایران را برایتان توضیح می‌دهیم. 

پس از اینکه رسید صدور گذرنامه را از سامانه میخک دریافت کردید باید به سایت دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن (daftar.org) بروید و از فرم 001 پرینت بگیرید و آن را تکمیل کنید. سپس این فرم و مدارک مورد نیاز را به همراه هزینه به آدرس سفارت پاکستان در آمریکا ارسال کنید. در زیر لیست مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا را آورده‌ام (مدارک مورد نیاز دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا). البته در فرم شماره 001 نیز این لیست وجود دارد. 

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت از طریق دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن

رسید درخواست صدور گذرنامه (رسید دریافتی از سامانه میخک)

  • فرم شماره 001
  • اصل گذرنامه
  • اصل شناسنامه
  • اصل یا تصویر کارت ملی
  • اصل یا تصویر مدرک اقامتی معتبر
  • اصل یا تصویر کارت پایان خدمات/ معافیت (برای آقایان 18 تا 50 ساله)
  • دو قطعه عکس جدید
  • هزینه خدمات به صورت Money Order
  • فرم تغییر محل اقامت (برای کسانی که می‌خواهند محل اقامت خود را تغییر دهند)

نکته: اگر بیش از 15 سال سن دارید و شناسنامه شما عکس دار نیست، باید با مراجعه به فرم 423 همزمان برای عکس دار کردن شناسنامه و تمدید گذرنامه اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با روش های یافتن خانه در کانادا از جمله سایت خرید خانه در کانادا کلیک کنید!

نحوه تمدید گذرنامه ایرانی برای دانشجویان در کانادا

مراحل تمدید پاسپورت برای دانشجویان تقریبا شبیه مراحل قبل است. اگر دانشجو هستید باید در سامانه میخک ثبت نام کنید و طبق توضیحات بالا رسید صدور گذرنامه و کد رهگیری را دریافت کنید. اما باید علاوه بر آن فرم تاییدیه پرونده تحصیلی را نیز دریافت کنید. یعنی باید در صفحه اصلی سامانه میخک به منوی امور تحصیلی بروید و فرم ذکر شده را دریافت کنید. این فرم را باید به همراه سایر مدارک به دفتر حفاظت منافع ایران بفرستید. 

اگر استادی پرمیت دارید باید علاوه بر فرم 001، فرم شماره 50 را هم کامل کنید و همراه با سایر مدارک به دفتر حفاظت منافع ایران بفرستید. 

مدارک لازم برای درخواست دانشجویی تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا

مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا برای دانشجویان به شرح زیر است:

  • رسید صدور گذرنامه از سامانه میخک
  • تاییدیه پرونده تحصیلی از سامانه میخک
  • فرم شماره 50 (درخواست‌نامه امور دانشجویی)
  • فرم 001
  • اصل گذرنامه
  • تصویر برگه اقامت معتبر مثل استادی پرمیت
  • پرداخت هزینه‌ها به صورت Money Order

همان‌طور که قبلا هم توضیح دادم هزینه صدور گذرنامه برای دانشجویان مقیم کانادا رایگان است. اما باید هزینه پست را پرداخت کنند.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

تعویض گذرنامه در کانادا بدون کارت پایان خدمت

همان‌طور که بالاتر توضیح داده شد، دانشجویانی که کارت پایان خدمت ندارند می‌توانند فرم شماره 50 را به همراه سایر مدارک به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن ارسال کنند و صبر کنند تا گذرنامه جدید برایشان صادر شود. 

مدت زمان تعویض پاسپورت ایرانی در کانادا چقدر طول می کشد؟ 

شاید برای شما هم سوال باشد که تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا چقدر طول می‌کشد؟ در جواب باید بگویم مدت زمان صدور گذرنامه بسته به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. اگر به شخصی در ایران وکالت نامه داده باشید، شاید حتی یک ساعت پس از مراجعه به وزارت امور خارجه، گذرنامه جدید را به او تحویل دهند. اما معمولا افرادی که برای تمدید گذرنامه از روش‌های غیر حضوری استفاده کرده‌اند، گذرنامه جدید بین 6 تا 8 هفته به دست آن‌ها رسیده است. در سایت امور کنسولی ایرانیان مقیم کانادا نیز قید شده است که حداقل دو ماه زمان لازم است تا گذرنامه به دست شما برسد. 

هزینه تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

هزینه‌ی تمدید پاسپورت در کانادا در روش‌های مختلف اندکی با هم متفاوت است. اگر از طریق سفارت ایران در دوبلین اقدام کنید، هزینه‌ها به این صورت است: 

  • صدور گذرنامه بدون تغییر محل اقامت (یعنی اگر نمی‌خواهید محل اقامت را از ایران به کانادا تغییر دهید و یا محل اقامت در گذرنامه فعلیتان کانادا است): 100 یورو
  • صدور گذرنامه با تغییر محل اقامت: 120 یورو. از این مبلغ 100 یورو مربوط به صدور گذرنامه و 20 یورو برای تغییر محل اقامت است. 
  • صدرو گذرنامه برای مشمولین نظام وظیقه با در مهر خروج مشمولین و تغییر محل اقامت: 140 یورو (البته به شرطی که 3 سال سابقه اقامت در خارج از ایران داشته باشید)
  • صدور گذرنامه برای خردسالان زیر 2 سال: 50 یورو
  • صدور گذرنامه مفقود شده: 200 یورو (اگر مشمول نظام وظیفه هستید برای درج مهر خروج مشمولین باید 20 یورو اضافه پرداخت کنید). 

اگر از طریق دفتر حافظ منافع ایران اقدام کنید، هزینه‌های زیر را باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه‌ها به دلار آمریکا محاسبه می‌شود:

  • صدور گذرنامه برای افراد بالای 2 سال: 110 دلار
  • صدور گذرنامه برای افراد زیر 2 سال: 55 دلار
  • تغییر محل اقامت در گذرنامه: 22 دلار
  • صدور گذرنامه مفقوده / مخدوشه: 242 دلار
  • صدور گذرنامه مفقوده / مخدوشه برای از یار دوم به بعد: 374 دلار
  • هزینه پست جهت بازگرداندن مدارک به متقاضی: برای آمریکا 30 دلار و برای کانادا 40 دلار

نکته: جمع هزینه کنسولی را در قالب یک Money Order و در وجه "Embassy of Pakistan" ارسال کنید. در نظر داشته باشید که برخی از بانک‌ها مانند Scotiabank یا مراکزی که چک بانکی صادر می‌کنند (مانند western union) چک‌های صادره را برگشت می‌دهند. دفتر حافظ منافع ایران از شما می‌خواهد که در صورت امکان از این بانک‌ها چک تهیه نکنید. چونکه در صورت برگشت خوردن، 35 دلار هزینه به حساب شما منظور می‌شود. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با شرایط دعوتنامه ITA کانادا

مشکلات اقامت در صورت عدم تمدید به موقع پاسپورت ایرانی در کانادا

اگر به تازگی به کانادا رفته‌اید و هنوز پاسپورت این کشور را دریافت نکرده‌اید، اهمیت داشتن پاسپورت ایرانی دوچندان می‌شود. چونکه شاید برای افتتاح حساب بانکی در برخی از بانک‌ها به یک پاسپورت معتبر نیاز داشته باشید. از طرف دیگر بدون پاسپورت معتبر نمی‌توانید به اکثر کشورهای جهان مسافرت کنید و شاید حتی نتوانید به ایران برگردید! 

مزایا و معایب تمدید پاسپورت با تغییر محل اقامت

اگر محل اقامت را تغییر کند، فرزندان و خانم‌ها دیگر برای خروج از کشور نیاز به اجازه از شوهر یا پدر ندارند و به راحتی می‌توانند رفت و آمد کنند. از طرف دیگر، معافیت‌های مالیاتی کشور ایران تابع آن است که در ایران زندگی کنید. اگر محل اقامت را تغییر دهید، این معافیت‌ها را از دست می‌دهید. 

لطفا تجربیات خود در خصوص تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید و این مقاله را برای دوستان و کسانی که قصد تمدید گذرنامه‌ی خود را دارند ارسال کنید. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :