بدترین محله های ونکوور

  0
 136

بدترین محله های ونکوور بزرگ کجاست؟ در زمان سرمایه گذاری روی ملک، بهتر است از کدام محله‌ها اجتناب کنیم؟ 

محله های بد ونکوور

اول از همه بگذارید اینگونه توضیح دهم که برخلاف بسیاری از شهرهای بزرگ (بخصوص شهرهای بزرگ آمریکا)، در ونکوور محله‌های بدی وجود ندارد. وضعیت محله های بد در ونکوور کانادا به گونه‌ای است که نسبت به سایر شهرهای بزرگ به عنوان محله‌های مناسب تلقی می‌شوند. 

البته کیفیت زندگی در برخی از محله‌ها نسبت به بهترین محله های ونکوور پایین‌تر است. اما این محله‌ها معمولا برای سرمایه گذاری روی ملک مناسب هستند. چونکه اندکی ارزان‌تر از سایر مناطق هستند و اجاره دادن آن‌ها راحت‌تر است. اما شاید اگر به دنبال خانه‌ای برای سکونت هستید، شاید بهتر باشد از برخی مناطق به اصطلاح بد اجتناب کنید. 

توجه: معمولا مناطقی که دسترسی خوبی به اسکای ترین دارند، شاید به دلیل راحتی حمل و نقل شلوغ شوند و میزان جرم و جنایت نیز اندکی افزایش یابد. البته نزدیکی به سامانه‌های حمل و نقل عمومی مزیت‌های زیادی نیز دارد. به عنوان مثال اگر خانه‌ای در نزدیکی ایستگاه اسکای ترین بخرید، به دلیل افزایش تقاضا می‌توانید آن را با قیمت بالاتری اجاره دهید. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

معرفی محله های بد در ونکوور کانادا

در کدام محله ونکوور خانه نخریم؟ قطعا اگر بخواهیم خانه‌ای بخریم و در آن زندگی کنیم، باید کار خود را با تحقیقات انجام دهیم و امنیت منطقه را در مناطق مختلف بررسی کینم. در مقالات قبلی امن‌ترین و بهترین مناطق ونکوور برای زندگی را به شما معرفی کرده‌ایم. در ادامه این مقاله بدترین خیابان های ونکوور را به شما معرفی می‌کنیم. 

وقتی می‌خواهید به مکان جدیدی نقل مکان کنید، حتما به وضعیت و امنیت محله توجه کنید و این مورد را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. البته همان‌طور که قبلا گفته‌ام ونکوور نسبت به سایر شهرهای بزرگ امنیت بالاتری دارد. اما اگر می‌خواهید خانه‌ای بخرید و خودتان در آن ساکن شوید، بهتر است از برخی محله‌ها که آمار بزهکاری بالاتری نسبت به میانگین بزهکاری در ونکوور دارند دوری کنید. حتی به شما توصیه می‌کنم که شب‌ها به تنهایی در این مناطق پیاده‌روی نکنید و ماشینتان را پارک نکنید. چونکه در این مناطق احتمال سرقت از شما یا ماشینتان بالاتر است. 

به طور کلی ونکوور امن است. اما به دلیل بزرگی و تراکم بالای جمعیت،‌ جرم و جنایت‌هایی نیز در این شهر اتفاق می‌افتد و بهتر است در زمان خرید آپارتمان در ونکوور، حتما امنیت منطقه را بررسی کنید. 

در ادامه به اتفاق محله های خطرناک ونکوور را با توجه به میزان جرایم و جنایات خشونت آمیز (قتل، تجاوز، سرقت و دعوا) مورد بررسی قرار می‌دهیم البته که این مناطق در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ به عنوان مناطق کم‌خطر و مطلوب تلقی می‌شوند. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

محله Downtown Eastside

محله Downtown Eastside یکی از محله های خطرناک ونکوور است که آمار جرم و جنایت در آن 50% بیشتر از متوسط آمار بزهکاری در شهر ونکوور است. این محله با مشکلاتی مانند بزهکاری، بی‌خانمانی، فقر، خرابکاری، سرقت، ضرب و شتم، آتش‌سوزی و سایر مشکلات مواجه است که باعث تعطیلی کسب و کارها و اجتناب مردم از این محله شده است. به ازای هر 100,000 نفر جمعیت، 1,467 جرم در این منطقه رخ می‌دهد. البته در نظر داشته باشید که جمعیت این محله حدود 21,000 نفر دارد. برای توصیف این منطقه (مناطقی که نزدیک خیابان‌های Hastings و Main Street هستند) فقط می‌توان این جمله را به کار برد: یک محله چادرنشین آخرالزمانی! 

درآخرین سرشماری از افراد بی‌خانمان (در سال 2020) مشخص شد که حدود 2,100 بی‌خانمان در منطقه وجود دارد. مشخصا بی‌خانمانی یکی از مشکلات شایع منطقه است. در ضمن بسیاری از جرایم مانند سرقت به دلیل دسترسی راحت به مواد مخدر در منطقه است. 

محله های خطرناک ونکوور

محله Mount Pleasant

محله Mount Pleasant که به عنوان یک محله سرزنده و شاداب است که در نزدیکی داون تاون قرار دارد. با بررسی قیمت خانه مستقل در ونکوور متوجه می‌شوید که املاک این محله گران‌تر از سایر مناطق است. با این حال اخیرا آمار بزهکاری در این محله افزایش یافته است. در واقع نزدیکی به داون تاون باعث جذب بی‌خانمان‌ها و باندهای مواد مخدر به این محله شده است. در ضمن ترکیب املاک مسکونی و تجاری، منطقه را در برابر سرقت آسیب‌پذیرتر کرده است. 

محله Chinatown

Chinatown زمانی به دلیل میراث فرهنگی غنی، آداب و رسوم منحصر به فرد و اهمیت تاریخی بالا به عنوان محله‌ی خوب شناخته می‌شد. اما نزدیکی به محله‌ی Downtown Eastside باعث افزایش آمار بزهکاری در منطقه شده است. در حال حاضر آمار جرم و جنایت در محله چینی‌ها 58% بالاتر از میانگین آمار بزهکاری در ونکوور است. به ازای هر 100,000 نفر، حدود 1,551 جنایت در منطقه رخ می‌دهد. البته در نظر داشته باشید که جمعیت این منطقه تقریبا برابر 3,600 نفر است. 

با توجه به اینکه آمار بزهکاری، خرابکاری، بی‌خانمانی، اعتیاد و مشکلات روانی در منطقه افزایش یافته است، صنعت گردشگری در این محله در حال از بین رفتن است و روز به روز کسب و کارهای بیشتری به مناطق دیگر منتقل می‌شود. 


بیشتر بخوانید: آب و هوای ونکوور چگونه است؟


عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

محله Mole Hill

محله Mole Hill یکی از محله‌های تاریخی ونکوور است که در وست‌اند قرار دارد و حدود 30 جاذبه تاریخی مربوط به قرون 19 و 20 را در خود جای داده است. محله مول هیل فقط حدود 400 نفر جمعیت دارد. با این حال جزو محله های خطرناک ونکوور شناخته می‌شود. آمار بزهکاری در این محله کوچک 55% بیشتر از متوسط آمار بزهکاری در ونکوور است. آمار جرم و جنایت در این محله به ازای هر 100,000 نفر، برابر 1,520 مورد است (البته همان‌طور که گفتم جمعیت این محله حدود 400 نفر است). 

انجمن Mole Hill Community Housing Society بیش از 170 واحد اجاره‌ای مقرون به صرفه، آسایشگاه و سایر امکانات منطقه را مدیریت می‌کند. 

محله Strathcona

محله Strathcona یکی از بدترین مناطق شهر ونکوور برای سکونت است که در نزدیکی محله‌های Downtown Eastside و Chinatown قرار دارد. این محله سال‌هاست که با مشکل مصرف مواد مخدر و بی‌خانمانی مواجه است. آمار بزهکاری در این منطقه 41% بیشتر از متوسط آمار بزهکاری در ونکوور است. به ازای هر 100,000 نفر جمعیت، حدود 1,386 جرم در منطقه رخ می‌دهد. البته این محله حدود 1,600 نفر جمعیت دارد! نرخ جرایم مرتبط با اموال (بازکردن/ شکستن درب‌ها و سرقت) در این منطقه بالا است. 

با این حال، محله Strathcona همچنان یک محله سرزنده و شاداب است و ساکنان منطقه (خانواده‌ها و مجردها) مجذوب حس و حال منحصر به فرد و صنعتی آن شده‌اند. علاوه بر اینکه نمایشگاه‌ها و صحنه‌های هنری زیادی در منطقه برگزار می‌شود، آبجوسازی‌ها و رستوران‌های زیادی نیز دارد که می‌تواند بر حس و حال منطقه اثرات مثبتی بگذارد.  

محله Hastings-Sunrise

خیابان‌های این محله جزو خیابان های نا امن ونکوور هستند. به طور کلی آمار جرم و جنایاتی مانند ضرب و شتم و سرقت در این محله بالا است. بی‌خانمانی نیز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات منطقه است. محله Hastings-Sunrise در نزدیکی مراکز حمل و نقل اصلی (ایستگاه مترو و اتوبوس) قرار دارد و به همین دلیل نیز جمعیت ثابتی ندارد و روزانه افراد زیادی از این منطقه رد می‌شوند. همین موضوع فضا را برای جرم و جنایاتی مانند سرقت، خرابکاری، توزیع و فروش مواد مخدر مساعد می‌کند. 

محله Kensington-Cedar Cottage

محله Kensington-Cedar Cottage جزو مناطق پرتراکم با تنوع نژادی بالا است. جمعیت تازه واردان نیز در این منطقه بالا است. خانه‌های اجاره‌ای بخش بزرگی از املاک مسکونی این محله‌ی پرجمعیت را تشکیل داده است. 

به دلیل عواملی مانند نرخ فقر زیاد ، تعداد بالای افراد بی‌خانمان، و نسبت بالای بیماران روانی، آمار جرم و جنایت در منطقه بالا است. در نظر داشته باشید که این محله در نزدیکی Downtown Eastside قرار دارد. منطقه‌ای با آمار بالای بزهکاری و مصرف مواد مخدر. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

محله Renfrew-Collingwood

محله Renfrew-Collingwood یک منطقه‌ی چندفرهنگی با نسبت بالایی از مهاجران تازه وارد است. می‌توان گفت یکی از بدترین محله های ونکوور است. بخشی از آمار بالای جرم و جنایت آن مربوط به تعداد زیاد خانه‌های اجاره‌ای در منطقه است که می‌تواند رفت و آمد فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در منطقه را افزایش دهد.  

محله Grandview-Woodland

محله Grandview-Woodland یکی دیگر از بدترین محله های ونکوور است که نرخ بالاتر جرم و جنایت در آن تا حدی به دلیل نزدیکی به داون تاون است. در واقع این نزدیکی باعث شده است که در سال‌های اخیر آمار بزهکاری در منطقه افزایش یابد. در این منطقه چندین مجتمع مسکونی بزرگ و مقرون به صرفه وجود دارد که می‌تواند در برابر فعالیت خلاف‌کاران آسیب پذیر باشد.

محله Victoria-Fraserview

محله Victoria-Fraserview یکی از محله های خطرناک ونکوور است که در قسمت جنوب شرقی شهر ونکوور قرار دارد و از ترکیبی از املاک مسکونی و تجاری تشکیل شده است. به دلیل اینکه در مرز شرقی شهر قرار دارد، نرخ جرم و جنایت در این منطقه بیشتر است. این امر آن را در برابر جرم و جنایت از محله‌های مجاور آسیب پذیرتر می‌کند.

سایر مناطقی که به عنوان محله های بد در ونکوور کانادا شناخته می‌شوند عبارت‌اند از:    

  • Marpole in South Vancouver    
  • Newton in Surrey
  • Whalley in Surrey  
  • Downtown New Westminster  
  • Historic Japantown
  • Westbrook Village
  • Hogans Alley  
  • Gastown  
  • Davie Village
  • Lower Hudson

توجه: شاید آمار بزهکاری در این مناطق بیشتر از متوسط آمار ونکوور بزرگ باشد، اما به طور کلی در ونکوور امنیت نسبی بر قرار است و این مناطق در مقایسه با شهرهای بزرگ آمریکا به عنوان مناطق بد شناخته نمی‌شوند.

حال که به اصطلاح با بدترین محله های ونکوور آشنا شدید، نظرتان دریاره‌ی این مناطق چیست؟  با توجه به اینکه قیمت ملک در این مناطق کمتر است، تمایلی برای استفاده از این فرصت و سرمایه گذاری و خرید ملک در این مناطق دارید؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت پایین صفحه با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :